راهنمای سامانه دانش آموختگی

    راهنمای سامانه دانش آموختگی

     

    راهنمای سامانه دانش آموختگی

     

    شماره‌های تماس اضطراری حوزه‌ی آموزش سازمان مرکزی (در ساعات اداری ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰):
    تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری): ۰۹۱۶۹۰۶۶۲۳۵- 33360281-061
    اداره‌ی پذیرش خدمات آموزشی (دانشجویان کارشناسی): ۰۹۳۷۷۴۷۸۰۸۸- 06133226647
    اداره‌ی دانش‌آموختگان خدمات آموزشی (دانشجویان کارشناسی): 06133226648 (در ساعات اداری 10 تا 13)

     

    قبل از شروع به استفاده از سامانه حتماً راهنماهای ارائه شده را به دقت مطالعه کنید.

    * چنانچه برای استفاده از منوی درخواست های دانش آموختگی با مشکل فنی مواجه هستید با آدرس ایمیل eduaffairs@scu.ac.ir تحت عنوان فعال سازی ورود به سامانه الکترونیکی آموزش مکاتبه نمایید. در زمان ارسال ایمیل حتماً تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه بارگذاری شود.

    ** دانش ­آموختگان سالهای گذشته که رمز عبور خود برای ورود به سامانه سما (https://reg.scu.ac.ir/) و دسترسی به منوی درخواست­های دانش ­آموختگی را در اختیار ندارند، می­توانند از طریق سامانه تیکتینگ تقاضای خود را ثبت کرده و اسکن کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را نیز ارسال کنند. بدیهی است ذکر شماره دانشجویی، نام رشته و شماره تلفن همراه در پیام ارسالی ضروری است. همچنین مشخص نمایند که کدام قسمت از مراحل تسویه حساب را قبلاً گذرانده اند.

    *** افرادی که قبلاً تسویه حساب کرده و در حال حاضر قصد اخذ گواهینامه موقت دارند، باید در ابتدای ثبت درخواست خود در سامانه، فایل اسکن شده برگه تسویه حساب خود را نیز بارگذاری کنند.

    **** افرادی که قبلا تسویه حساب نکرده اند، باید قبل از درخواست گواهی موقت، ثبت تاریخ توقف تحصیل و تسویه حساب خود را انجام داده و مدارک ذکر شده در آن بخش را به دانشکده محل تحصیل خود تحویل دهند.

    ***** دانشجویان لازم است که درخواست ارسالی خود را همواره مورد بررسی قرار دهند تا اگر پیامی در سامانه به آنها ارسال شده است به سرعت متوجه شوند.

     

    دانشجویان تحصیلات تکمیلی قبل از ارسال درخواست تسویه حساب در سامانه آموزش دانشگاه، حتماً پایان نامه خود را در سامانه RMS دانشگاه و ایرانداک ثبت نمایند (راهنمای ایرانداک)

     

    ****** مسئولیت عواقب ناشی از تأخیر در تسویه حساب (نظیر غیبت در نظام وظیفه و غیره) بر عهده شخص دانش­ آموخته می ­باشد.

     

     

    راهنمای شروع فرآیند

    فرایند تسویه حساب و دانش­ آموختگی در بخش مدیریت درخواست­ها در سامانه سما

    آدرس سامانه https://reg.scu.ac.ir.ir

    (انجام مراحل 1 و 2  برای دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل، اتمام میهمانی، انتقالی و تسویه حساب به دلیل محرومیت از تحصیل را دارند الزامی است)

     

    مرحله 1) ارسال درخواست ثبت تاریخ توقف تحصیل چارت - لینک

    مرحله 2) ارسال درخواست تسویه حساب چارت - لینک

    مرحله 3) ارسال درخواست گواهینامه موقت چارت- لینک

    مرحله 4) ارسال درخواست دانشنامه دائم و ریز نمرات چارت- لینک 

     

    * فرم تعهد مفقودی کارت دانشجویی

     

    * فرم تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل

    (در صورت عدم امکان حضور در دانشگاه برای شخص متقاضیِ انصراف، لازم است که امضاء وی در "فرم تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل‟ توسط دفاتر اسناد رسمی گواهی شود. سپس فرم گواهی شده به آدرس اداره آموزش دانشکده همراه با سایر مدارک پست شود.)

     

    * فرم صندوق رفاه دانشجویی

     

    * فرم ثبتی استشهاد محلی برای مفقودی مدارک تحصیلی

     

    شماره تلفن بخش­های مختلف مرتبط با امور دانش آموختگی

    نام واحد

    شماره تلفن مستقیم

    شماره داخلی

    اداره اسکان و امور خوابگاه­ها

    ۳۳۷۳۷۴۲۸

    ۵۴۳۵

    اداره رفاه دانشجویی

    ۳۳۳۳۴۶۶۲

    ۵۴۳۰

    کتابخانه مرکزی

    ۳۳۳۶۰۲۴۴

    ۵۰۰۹- ۵۰۱۰

    بخش آموزش های آزاد و شهریه

    33333872

    2017-2112

     

    شماره تلفن های بخش های مختلف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در وبسایت دانشگاه وجود داردhttp://scu.ac.ir/web/education.

     

    فهرست اسامی دانشکده ها به­ همراه شماره تماس و کد پستی

    ردیف

    دانشکده

    تلفن مستقیم

    تلفن داخلی

    کد پستی

    1

    اقتصاد و علوم اجتماعی

    33226531

    4416

    6135783151

    2

    علوم

    33226446

    9606 و 9653

    6135783151

    3

    مهندسی

    -

    5611

    6135783151

    4

    باستان شناسی شوش

    09167744386

    09163409049

    -

    -

    5

    کشاورزی

    33226459

    3003

    6135783151

    6

    علوم ورزشی

    -

    5211

    6135783151

    7

    علوم آب

    33226634

    9324-9325-9326

    6135783151

    8

    علوم زمین

    09015033513

    3600

    6135783151

    9

    الهیات و معارف اسلامی

    33330029

    4811

    6135783151

    10

    دامپزشکی

    33360832

    13-4011

    6135783151

    11

    ادبیات و علوم انسانی

    33226397

    9504-9512-9513

    6135783151

    12

    ریاضی

    33226401

    9212

    6135783151

    13

    علوم تربیتی و روانشناسی

    -

    4615

    6135783151

    14

    هنر شوشتر

    ۳۶۲۷۲۰۷۲ -061

    -

    ۶۴۵۱۷۷۰۰۰۹

    شوشتر- شوشتر نو- خیابان دانشگاه- روبروی تیپ 45 تکاور- دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران

    15 عمران و معماری

    09166192500

    0903273160

    9113 6135783151
    16 پردیس صنعتی شهدای هویزه 061-36751021-25

    1432 

    1430

    1431

    64418-78986
     

    هزینه ارسال انواع درخواست  ها در سال 1403 که به صورت آنلاین در هنگام ثبت درخواست اخذ می شود (برمبنای مصوبه هیأت امنای دانشگاه)

    نوع درخواست

    هزینه تمبر مالیاتی، بسته بندی و پست مرسوله

    درخواست صدور اصل دانشنامه، گواهی موقت  و ریز نمرات

    430/000 ریال

    درخواست صدور  المثنی دانشنامه و ریز نمرات

    1/400/000 ریال

    درخواست صدور المثنی گواهینامه موقت

    945/000  ریال

    هزینه هر پاکت حبابدار برای صدور مدارک

    700/000 ریال

    کپی برابر اصل مدارک تحصیلی

    560/000 ریال

     

    قبل از اقدام برای ریز نمرات غیر رسمی، توضیحات مربوطه را در منوی سمت راست مطالعه نمایید

    ارسال مدارک تحصیلی توسط پست صرفاً به مقاصد داخل کشور انجام می شود.

     

     

    تنها تأیید یکی از چهار کاربر اداره رفاه در مرحله تسویه حساب در سامانه کافی بوده و نیاز به تأیید همه کاربران اداره رفاه نیست.