راهنمای سامانه دانش آموختگی

راهنمای سامانه دانش آموختگی


 

راهنمای سامانه دانش آموختگی

 

شماره‌های تماس اضطراری حوزه‌ی آموزش سازمان مرکزی (در ساعات اداری ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰):
تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری): ۰۹۱۶۹۰۶۶۲۳۵- 33360281-061
اداره‌ی پذیرش خدمات آموزشی (دانشجویان کارشناسی): ۰۹۳۷۷۴۷۸۰۸۸- 06133226647
اداره‌ی دانش‌آموختگان خدمات آموزشی (دانشجویان کارشناسی): 06133226648 (در ساعات اداری 10 تا 13)

 

قبل از شروع به استفاده از سامانه حتماً راهنماهای ارائه شده را به دقت مطالعه کنید.

* چنانچه برای استفاده از منوی درخواست های دانش آموختگی با مشکل فنی مواجه هستید با آدرس ایمیل eduaffairs@scu.ac.ir تحت عنوان فعال سازی ورود به سامانه الکترونیکی آموزش مکاتبه نمایید. در زمان ارسال ایمیل حتماً تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه بارگذاری شود.

** دانش ­آموختگان سالهای گذشته که رمز عبور خود برای ورود به سامانه سما (https://reg.scu.ac.ir/) و دسترسی به منوی درخواست­های دانش ­آموختگی را در اختیار ندارند، می­توانند از طریق سامانه تیکتینگ تقاضای خود را ثبت کرده و اسکن کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خود را نیز ارسال کنند. بدیهی است ذکر شماره دانشجویی، نام رشته و شماره تلفن همراه در پیام ارسالی ضروری است. همچنین مشخص نمایند که کدام قسمت از مراحل تسویه حساب را قبلاً گذرانده اند.

*** افرادی که قبلاً تسویه حساب کرده و در حال حاضر قصد اخذ گواهینامه موقت دارند، باید در ابتدای ثبت درخواست خود در سامانه، فایل اسکن شده برگه تسویه حساب خود را نیز بارگذاری کنند.

**** افرادی که قبلا تسویه حساب نکرده اند، باید قبل از درخواست گواهی موقت، ثبت تاریخ توقف تحصیل و تسویه حساب خود را انجام داده و مدارک ذکر شده در آن بخش را به دانشکده محل تحصیل خود تحویل دهند.

***** دانشجویان لازم است که درخواست ارسالی خود را همواره مورد بررسی قرار دهند تا اگر پیامی در سامانه به آنها ارسال شده است به سرعت متوجه شوند.

 

دانشجویان تحصیلات تکمیلی قبل از ارسال درخواست تسویه حساب در سامانه آموزش دانشگاه، حتماً پایان نامه خود را در سامانه RMS دانشگاه و ایرانداک ثبت نمایند (راهنمای ایرانداک)

 

****** مسئولیت عواقب ناشی از تأخیر در تسویه حساب (نظیر غیبت در نظام وظیفه و غیره) بر عهده شخص دانش­ آموخته می ­باشد.

 

 

راهنمای شروع فرآیند

فرایند تسویه حساب و دانش­ آموختگی در بخش مدیریت درخواست­ها در سامانه سما

آدرس سامانه https://reg.scu.ac.ir.ir

(انجام مراحل 1 و 2  برای دانشجویانی که قصد انصراف از تحصیل، اتمام میهمانی، انتقالی و تسویه حساب به دلیل محرومیت از تحصیل را دارند الزامی است)

 

مرحله 1) ارسال درخواست ثبت تاریخ توقف تحصیل چارت - لینک

مرحله 2) ارسال درخواست تسویه حساب چارت - لینک

مرحله 3) ارسال درخواست گواهینامه موقت چارت- لینک

مرحله 4) ارسال درخواست دانشنامه دائم و ریز نمرات چارت- لینک 

 

* فرم تعهد مفقودی کارت دانشجویی

 

* فرم تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل

(در صورت عدم امکان حضور در دانشگاه برای شخص متقاضیِ انصراف، لازم است که امضاء وی در "فرم تعهد متقاضیان انصراف از تحصیل‟ توسط دفاتر اسناد رسمی گواهی شود. سپس فرم گواهی شده به آدرس اداره آموزش دانشکده همراه با سایر مدارک پست شود.)

 

* فرم صندوق رفاه دانشجویی

 

* فرم ثبتی استشهاد محلی برای مفقودی مدارک تحصیلی

 

شماره تلفن بخش­های مختلف مرتبط با امور دانش آموختگی

نام واحد

شماره تلفن مستقیم

شماره داخلی

اداره اسکان و امور خوابگاه­ها

۳۳۷۳۷۴۲۸

۵۴۳۵

اداره رفاه دانشجویی

۳۳۳۳۴۶۶۲

۵۴۳۰

کتابخانه مرکزی

۳۳۳۶۰۲۴۴

۵۰۰۹- ۵۰۱۰

بخش آموزش های آزاد و شهریه

33333872

2017-2112

 

شماره تلفن های بخش های مختلف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در وبسایت دانشگاه وجود داردhttp://scu.ac.ir/web/education.

 

فهرست اسامی دانشکده ها به­ همراه شماره تماس و کد پستی

ردیف

دانشکده

تلفن مستقیم

تلفن داخلی

کد پستی

1

اقتصاد و علوم اجتماعی

33226531

4416

6135783151

2

علوم

33226446

9606 و 9653

6135783151

3

مهندسی

-

5611

6135783151

4

باستان شناسی شوش

09167744386

09163409049

-

-

5

کشاورزی

33226459

3003

6135783151

6

علوم ورزشی

-

5211

6135783151

7

علوم آب

33226634

9324-9325-9326

6135783151

8

علوم زمین

09015033513

3600

6135783151

9

الهیات و معارف اسلامی

33330029

4811

6135783151

10

دامپزشکی

33360832

13-4011

6135783151

11

ادبیات و علوم انسانی

33226397

9504-9512-9513

6135783151

12

ریاضی

33226401

9212

6135783151

13

علوم تربیتی و روانشناسی

-

4615

6135783151

14

هنر شوشتر

۳۶۲۷۲۰۷۲ -061

-

۶۴۵۱۷۷۰۰۰۹

شوشتر- شوشتر نو- خیابان دانشگاه- روبروی تیپ 45 تکاور- دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران

15 عمران و معماری

09166192500

0903273160

9113 6135783151
16 پردیس صنعتی شهدای هویزه 061-36751021-25

1432 

1430

1431

64418-78986
 

هزینه ارسال انواع درخواست  ها در سال 1403 که به صورت آنلاین در هنگام ثبت درخواست اخذ می شود (برمبنای مصوبه هیأت امنای دانشگاه)

نوع درخواست

هزینه تمبر مالیاتی، بسته بندی و پست مرسوله

درخواست صدور اصل دانشنامه، گواهی موقت  و ریز نمرات

430/000 ریال

درخواست صدور  المثنی دانشنامه و ریز نمرات

1/400/000 ریال

درخواست صدور المثنی گواهینامه موقت

945/000  ریال

هزینه هر پاکت حبابدار برای صدور مدارک

700/000 ریال

کپی برابر اصل مدارک تحصیلی

560/000 ریال

 

قبل از اقدام برای ریز نمرات غیر رسمی، توضیحات مربوطه را در منوی سمت راست مطالعه نمایید

ارسال مدارک تحصیلی توسط پست صرفاً به مقاصد داخل کشور انجام می شود.

 

 

تنها تأیید یکی از چهار کاربر اداره رفاه در مرحله تسویه حساب در سامانه کافی بوده و نیاز به تأیید همه کاربران اداره رفاه نیست.